Friday, July 31, 2009

Kisah hari Lahir II

Tadi pagi, masa kelas Educational psychology kebetulan belajar tentang human development. Belajar tentang pre-natal, perinatal semua la. Dr. Nik Suryani tunjuk satu video pasal proses kelahiran, menggunakan cara pembedahan. Subhanallah, ngerinya nak tengok. Tapi saya tabahkan hati juga tengok bagaimana proses tu berlaku. Dalam video tu tunjuk macam mana doktor tu bedah perut ibu nak keluarkan bayi. Doktor tu potong perut ibu tu, pastu dia seluk perut dan ambil bayi tu. Kalau tengok betul-betul nampak ngeri dan sangat sakit. Rasa macam tak sanggup nak hadapi. Sungguhlah, proses kelahiran ni memang sakit, susah dan nyawa seolah-olah berada di hujung tanduk. Tu la pengorbanan seorang ibu kepada anaknya. Sebab tu la, Allah suruh hormat ibu lebih dari bapa. Saya terus teringat, macam ni kot dulu mama masa lahirkan saya. Agak-agak, macam mana la perasaan mama masa tu kan?? Terus rasa nak nangis bila mengenangkan tu semua...

Pastu masuk kelas Introduction To School Counseling, dapat satu kejutan. Terharu dapat kek dari KAK ROS @ miss Ann (jgn marah ye). Tak sangka Miss Ann ingat birthday dan siap bagi kek lagi. Dalam kotak tu ada dua slice kek dari Miss Ann and Boo...Huhuhu...terharu lagi. Terima Kasih banyak-banyak la. Korang dua orang memang sweet la. Sweet macam kek tu. Blueberry cake and cheese cake tu memang sedap, heaven. Nanti nak lagi boleh? Miss Ann, kek tu sampai Penang tau. Nasib selamat je kek tu dalam kotak.

Kesemapatan ni, saya nak ucapkan terima kasih banyak-banyak atas ucapan, ingatan, doa, dll yang semua saya dapat dari kawan-kawan semua sempena hari lahir saya ni. Korang semua memang sweet la. Sayang korang. Saya terharu sebenarnya sebab ramai yang wish dan ingat. Sebab, bukan senang nak ingat sesuatu tarikh dalam hidup kalau bukan satu yang penting. Bermakna, saya penting la dalam hidup korang semua kan??? Hehehe...perasan lagi.

Ok...ok..thanks to Farah bagi kad yang comel. Pastu dah la bagi, main selit-selit je kat buku. Terkejut dan rasa macam dapat kad dari secret admire plak. Hehehe... Kad tu Farah buat sendiri, siap kaler-kaler, lekat gambar kartun atas dia. Newey, thanx again. Ifa bagi kerongsang, beli masa jalan-jalan kat bazar tu. Thanx ye...

Kan saya cakap kalau boleh masa hari lahir ni, nak jumpa family, nak makan best and nak mkn choc kek...Alahamdulillah, semua saya dapat. Pas kelas, dalam kul 3 ptg saya balik Penang. Happy tak terkata bila dapat jumpa family. Rindu ooo... lama dah tak jumpa. Sampai umah, dapat makan masakan mama. Pastu makan kek choc yang di beli diri sendiri kat booth silat pagi tadi. Bithday gurl kena beli kek sendiri la, sebab ingat tak ada sapa-sapa nak bagi kek kan. Tak tahu pula, dapat suprise kek masa masuk kelas. Alhamdulillah, segala yang di angankan untuk hari lahir tahun ni, saya dapat.

Ye la, sebenarnya tak harap pun dapat balik pada hari ni. Takut ada hal lain kat kampus. Sebab tahun sebelum ni, beria nak balik masa hari lahir, tapi tak dapat sebab ada hal yang tak dapat di elakan. Tapi Alhamdulillah, tahun ni, Allah izinkan.
Bersyukur sangat.....


Jom tengok gambar-gambar yang saya snap:


cup cake beli kat booth silat, kek perasa cokelat


from Ann & Boo


Kerongsang dari Ifa


Kad comel dari Farah


balik sebab nak makan Laksa Penang ni la...

p/s: bila dah letak gambar bnyk2 macam ni, rasa saya dah jadi blogger tegar plak. Huhuhu...tak sebenarnya, cuma saya nak kongsi perasaan saya sempena hari lahir saya je. Moga ada manfaatnya.

2 comments:

hafizul said...

sorry nadia...
ingat nk wish tp lmbat... happy birthday...

nadia said...

thanx.