Wednesday, August 12, 2009

Monolog Seseorang II

No pain no gain
Betul…setuju sangat
Kalau tak rasa sakit tu macam mana nak dapat sesuatu
Macam mana nak belajar sesuatu
Macam mana nak rasa susahnya untuk mendapatkan sesuatu

Practice makes perfect plak?
Kalau selalu berlatih…
Mesti la cepat pandai

There is no hard feeling,
There is no heart feeling too

Semua tu dah hilang sebab….
Pertama dah faham kenapa kena buat macam tu
Kedua dah tahu kena buat tu semua untuk kebaikan juga
Tak kan la selamanya nak dok di takuk tu ja
Tak berubah pun
Tak nak buat lonjakan paradigma ke?

Orang tu punya la dok cakap
Rasanya dah berbuih mulut
Walau lembut, tapi agak terasa
percakapan penuh hikmah
membuat kita berfikir kembali
Lepas ni tak tau la masih nak buat
Masuk telinga kanan keluar telinga kiri lagi ke?
Tah la…

Mungkin lepas ni perspektif dah berubah sikit
Dah buat bukan untuk fitness purpose dah kot
Tapi sebab nak dapat ilmu tu
Dan apa guna belajar tapi tak jadi tangkas
Slow motion je
Baik belajar benda lain yang dah sah-sah lemah-gemalai je geraknya
Huhuhu….

pengajarannya.....
setiap yang di suruh buat tu mesti ada sebab
bukan sesaja nak dera ke nak buli ke apa
tu untuk kebaikan gak
dah kata nak belajar,
kena la buat betul-betul kan?

0 comments: