Monday, August 10, 2009

Monolog Seseorang....

Sebenarnya rasa sakit sangat
rasa macam nak tendang seseorang
sebab menyebabkan semua ni
tapi....bukanlah salah dia pun 100 peratus
tapi....dia tetap salah sebab dia yang menjadi punca
ye ke?...huhuhu...
tah la....

rasa sakit sampai nak nangis
tak tahan la
masa jalan sakit
masa turun naik tangga pun sakit
kena pura-pura masa berjalan
tak nak la obvious sangat
tapi dalam hati....huhuhu...
Tuhan saja la tahu betapa sakitnya

bila fizikal dah sakit
buat apa pun serba tak kena
rasa nak marah
rasa tertekan sangat
huhuhu...kuat sungguh penanganya
pastu asyik nak salahkan orang
huhuhu...diri sendiri tak nak salah pulak
asyik dok nampak salah orang ja
tak patut sungguh....

pengajarannya...buatla sesuatu ikut kemampuan kita
pastu kalau sakit ke apa, jangan asyik dok salahkan orang
cuba tengok diri kita salah ke tak?
Life is matter of learning, right?
kalau rasa sakit tu normal la
dari situ belajar agar lepas ni tak rasa sakit dah
lagi satu, kalau kita tak nak orang tahu kita sakit,
pandai-pandai la cover....
walau sakit, cakap tak sakit
be calm and cool always.....


0 comments: