Saturday, March 6, 2010

Random malam semalam

Saya tertanya-tanya juga…
Kalau seorang kaunselor ada masalah
Dia nak cakap kat siapa ya??
Siapa yang dapat membantu dia nak menyelesaikan konflik atau isu yang dia hadapi

***********************************************************************************
Kaunselor juga seorang manusia yang ada hati dan perasaan
Tak terlepas dari belenggu masalah
Mungkin dah terbiasa mendengar masalah orang lain dan

Masalah diri sendiri sering di abaikan dan di letakan di tepi
Mungkin juga mengaplikasikan segala teori helah diri
Konon-konon nak bela diri sendiri la
Seolah-olah tak ada apa-apa, tak rasa apa-apa
Menjadi lut kepada masalah
Kononnya kebal sangatlah
Sedangkan dalam hati tak siapa yang tahu
Tak siapa boleh menduga
Tapi jangan sangka air yang tenang tiada buaya
Sekali air di kocak, hah…boleh terbalik dunia
Cuma tunggu dan lihat
************************************************************************************************
Kadang-kadang cemburu dengan orang lain sebab boleh bebas bercerita masalah 

tapi saya….????
Masalah sendiri di simpan dan di pendam
Kadang-kadang rasa nak lepas, nak hembur segala rasa tapi…..
Entah la…
Makin rumit pula ya
Makin lama makin tak paham
Ok…buat-buat je paham
Kalau tak paham juga…
Nasib la
Cubalah paham
Tak kan tak boleh kot !!!!!
Saya perlukan bahu untuk menangis
Saya perlukan telinga untuk saya menjerit
Ada tak??
Ada yang sudi tak???
Ada yang berminat tak???
Ada tak yang rasa dia layak???
Ada tak???
Kepada yang berminat,
Sila isi borang
Ok...

********************************************************************
Kisah tamat


3 comments:

*mAdAh FikrAh* said...

hmm....
cuba cr seseorg yg jauh di mata tp dekat dihati utk bercerita..
kalau xde cr org yg sudi mendengar...
hehe..sy sudi aja mendengar ni...
helah tipu diri mmmg berjaya diguna pakai..tp sekejap saja kan..
xde kepuasan yg di capai...

jgn lupa mengadu pada DIA yg sentiasa MENDENGAR

nienadia said...

to cik bunga:

ngee...thanx. now i'm ok.
masa tulih benda ni, kepala tengah tak betul :)
rasa serabut sgt sbb "ia" datang bertimpa-timpa.

Insyallah, i`ll be ok even today i feel it again but on others matter.
byk tol masalah ni :)

But I have HIM, Dia Yg Maha Mendengar
newey, thanx to u.

*mAdAh FikrAh* said...

hmmm...i faham. sometimes it happen to me too. and i feel the same as u after the day it happen.

smile always...wee~