Wednesday, May 12, 2010

kamu adalah apa yang kamu fikirkan

Assalamualaikum semua,
Motivasi untuk hari ni:
Kita adalah apa yg kita fikirkan,
Apa yg kita dah set kan dalam minda kita.
Hebat tak kuasa minda ni????
Jadi, kita perlulah sentiasa berfikiran positif dan optimis.
Jangan letak perkara negatif dalam diri. Merasakan diri tak sempurna, rasa lain dari orang lain, rasa tak mampu nak melakukan sesuatu, rasa rendah diri, rasa macam orang tak peduli kita, rasa orang tak sayang kita. Rasa Allah tak sayang kita. Oh itu sangatlah bahaya. Allah sayang setiap hambanya. Tapi hamba yang sentiasa ingat pada-Nya lah. Kalau kita lupa pada-Nya, Dia pun akan lupakan kita.
Okey berbalik kepada kuasa minda tadi.  
Kuasa minda sangat penting tau. Sebab dia yang akan mengerakan diri kita ni nak ke arah mana. Arah baik atau sebaliknya. Pilihan di tangan kita.
Minda yang positif akan membentuk tingkah laku yang positif juga. Ingat tu!!!! Bagi mereka yang suka berfikiran negatif, maka dalam diri mereka ada perkara yang negative aja la. Bukan itu sahaja, orang-orang spesies macam ni juga akan merasakan hidup ini tak bermakna dan rasa tak puas hati saja. Amacam? Anda dalam golongan mana?
Orang yang positif, yang berfikiran optimis akan berjaya sebab dia sentiasa dah setkan dalam minda, apa yang dia mahu. Sudah terbayang segala kejayaan yang bakal dia perolehi. Ingat, apa saja yang kita mahukan bermula dengan angan-angan dan impian. Berangan tak salah ok. Not a crime either!!!
Jangan pernah kata “TIDAK” untuk apa sekalipun. Katakan “YA” untuk Berjaya.
Saya selalu dengar lagu ni masa kecik-kecik. Siap hafal lagi. Lagu ni sangat bagus dan sweet untuk bagi motivasi dan membentuk minda positif.

Jika kau fikirkan kau boleh
Kau hampir boleh melakukan
Jika kau fikirkan ragu-ragu
Usahamu tidak menentu

Jika kau fikirkan kekalahan
Kau hampiri kegagalan
Jika kau fikirkan kemenangan
Kau hampiri kejayaan

Engkaulah apa kau fikirkan
Terkandung dalam pemikiran
Kau fikir boleh melakukan
Fikirkan boleh

Percaya apa kau lakukan
Tabah apa kau usahakan
Bertindak atas kemampuan
Engkau boleh

 
Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

0 comments: