Monday, June 7, 2010

Demo anti-Israel

Assalamualaikum semua,
hujung minggu saya agak padat pada minggu ni. Di mulai dengan hari Jumaat. Saya antara 50, 000 ribu orang yg hadir untuk Demonstrasi Penyerahan Memorandum Bantahan Kekejaman Israel anjuran CMT (Crisis Management Team) LL4G. Demonstrasi besar-besaran ini di adakan secara aman untuk mengutuk serangan rejim israel ke atas kapal bantuan kemanusiaan ke Gaza dan meneruskan desakan terhadap kerajaan amerika supaya campurtangan menghentikan keganasan israel kepada warga dunia.

Ramai sungguh yg hadir termasuk aktivis NGO seperti haluan, Aqsa-Syarif, JIM. Pelajar universiti yg saya nampak antanya UIA, UKM, UM, IIC, mungkin ada byk lgi IPT yg lain yg saya tak perasan. Semua org bersemangat mengutuk kekejaman Yahudi. Sesungguhnya mereka sangat zalim kerana menyerang sekumpulan manusia yg ingin menghantar bantuan kepada penduduk Palestine yg di kenakan sekatan oleh Yahudi Laknatullah selama ini.


Sungguh zalim dan biadap bangsa Yahudi ni. Mereka memusuhi sesiapa sahaja yg nak bantu Gaza. Perdana menterinya masih angkuh dan sombong mengatakan mereka mangsa hipokrasi dunia. Mereka tak benarkan sekatan yg selama ni mereka lakukan ke atas penduduk Palestine di robos. Sungguh sombong & angkuh bukan??? 


Demontrasi yg saya ikut ni anjuran NGO tak ada kena-mengena dengan mana-mana parti politik ya. Demontrasi anjuran aktivis NGO ni mula bergerak dr Masjid Tabung Haji pada pukul 2 ke Kedutaan Amerika di Jalan Ampang. Sambil bergerak ke sana, para-para aktivis melaung-laungkan kata-kata anti-Israel. Macam-macam banner yg di bawa menyatakan rasa benci pada rejim Zionis ini.

Alhamdulillah, cuaca sangat baik pada petang tu. Tak panas sangat, ada awan yg lindung, redup sahaja cuaca masa tu. Walaupun bersesak-sesak dengan orang yg ramai, tak rasa panas pun sebab ada angin yg bertiup. Sesungguhnya, Allah permudahkan segala urusan.

Kumpulan Aktivis NGO ni bersurai pada jam 3.00 ptg selepas wakil dari LifeLine4GAza menyerahkan memorandom kepada wakil Kedutaan Amerika. Lepas tu kami dapat arahan dr penganjur untuk bersurai. 

Sebelum tu, dalam jam 2.55 ptg lebih kurang, kumpulan Pakatan Rakyat yang berarak dari masjid Kampung Baru tiba. Keadaan agak tengang kot. Maklum la, dorang ni melaungkan apa yg tak patut, dan berbaur politik. Saya dah cuak masa tu, maklumla dah nampak anggota FRU dah meluru ke arah kumpulan PKR ni. Kemudian, ada wakil dr penganjur bagitau yg perhimpunan yg anjuran aktivis NGO dah selesai. Dah boleh bersurai, tp kalau nak join kumpulan PKR boleh tunggu. Huhuhu....kami pun bersurai la. Malas la nak tunggu sebab kami demontrasi secara aman. Tak mahu terlibat dengan perkara yg tak di ingini.

Apa-apa pun, kita kena tahu dan ingat bahawa isu Palestine adalah isu umat Islam keseluruhannya. Apa yg kita boleh buat adalah berdoa, sampaikan maklumat tentang Palestine dan juga jangan lupa boikot barang-barang Yahudi ni.

Sabda Rasulullah "Tidak beriman seseorang itu selagi mana dia tidak menyayangi saudara sesama Islam sebagaimana dia menyayangi dirinya sendiri"

Ayuh  kita tunjukan keprihatinan kita kepada saudara Islam kita di Palestine.
Antara gambar yg di ambil:










0 comments: