Tuesday, June 8, 2010

Haramkah????

Haram-haramkah aku
Bila hatiku jatuh cinta
Tuhan pegangi hatiku
Biar aku tak jadi melanggar
Aku cinta pada dirinya
Cinta pada pandang pertama
Sifat manusia ada padaku
Aku bukan Tuhan
********************************************
Haram-haramkah aku
Bila aku terus menantinya
Biar waktu berakhir
Bumi dan langit berantakan
********************************************
Aku tetap ingin dirinya
Tak mungkin aku berdusta
Hanya Tuhan yang bisa jadikan
Yang tak mungkin menjadi mungkin

Aku hanya ingin cinta yang halal
Di mata dunia juga akhirat
Biar aku sepi aku hampa aku basi
Tuhan sayang aku
Aku hanya ingin cinta yang halal
Dengan dia tentu atas ijinNya
Ketika cinta bertasbih
Tuhan beri aku cinta
Ku menanti cinta
 
p/s: It's complicated, huh??? 

Ya Allah, Jika aku di takdirkan jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang...
yang melabuhkan cintanya padaMu

3 comments:

*mAdAh FikrAh* said...

hmmm..agk complicated kan rasa. selalu doa semoga dapat cinta yg boleh bimbing kita. mcm jaja dan din, tp mungkin lain sikit dr tu ke. ('',)

nadia said...

lain macam mana tu? hehehe
klu dpt yg macam din, dah bersyukur sgt la. Bkn senang nak cari yg macam Din pada zaman mcm ni. huhuhu..

tp klu Allah nak takdikan, mcm mana pun terima ja. Janji bleh bimbing kita. Itu pun dah cukup :)

Nur Affini Mohd Mashudi said...

Biar kita tidak cantik di mata penghuni bumi.
Tetapi nama kita sentiasa disebut oleh penghuni langit.