Sunday, July 4, 2010

Sila Beri Komen

Assalamualaikum semua,
Salam Petang Ahad....
petang-petang Ahad macam ni memang tak ada kerja. Sambil dok tengok Imam Muda, tangan ni gatai plak nak buat header blog. Dah lama nak buat header yg best, tapi tak ada masa dan mood lagi. Maka, hari ni, godek2 video toturial yg lama simpan dalam folder untuk lihat cara nak buat simple header blog. Macam mana header baru? Sila beri komen ya.

Senang saja nak buat sebenarnya. Dulu dah pernah belajar masa subject Instructional Technology, tapi ye la, dulu belajar main-main sebab tak rasa penting pun nak tau dan belajar. Tapi, sekarang...baru tau banyak manfaatnya. Tapi tak mengapa, kita Google dan Youtube je untuk belajar secara toturial. Senang kan sekarang? Klik aje dah dapat apa yg kita nak.

Saya buat header ni guna Adobe Photoshop je. Tool dalam Adobe sangat cool dan banyak lagi saya tak tahu aplikasinya. Ishk...ishk....sangat teruja untuk explore dan belajar. Tool yg ada sgt membantu. Kalau nak header kita cantik, kena pandai dan kreatif nak match color dan segala aplikasi tool dlm ni. Senang saja kalau kita tahu apa kegunaan setiap tool.

Meh nak share kat mana saya belajar. Boleh klik sini. Banyak lagi sebenarnya, bleh cari sendiri ye. Usaha tangga kejayaan. Selamat mencuba.

Sekian untuk hari ini. Terima Kasih. Wassalam.

2 comments:

Ruzanna Rahman ~♥ said...

nice header..sy cti2 ni godek2 gk adobe tp makin pening plak..hehe..still looking for the suitble header 4 my blog..nk tkr bru..hehe

nadia said...

thanx. jom kita explore adobe. awk tengok video yg sy link tu. sgt senang tau nk wat. cuba la.