Friday, August 27, 2010

Apa yang salah???

Assalamualaikum semua,

tadi jalan-jalan kat alam maya, terjumpa gambar ni. Menarik gak untuk di kongsikan. Jom tengok gambar apa.


*
*
*
*
*
*
*
*
DAH TENGOK SEMUA???
*
*
*
*
*
*
*
*
SEKARANG MARI KITA JADI CIKGU BAHASA MELAYU!!!!!
Sila bulat kesalahan bahasa yg terdapat dlm gambar di atas.
*
*
*
*
*
*
Mari kita tengok jawapan.....


ehm.......................
Jelutong tu kat Pulau Pinang tau,
Alahai, buat malu kaum betul la.
Kot ye pun, kalau dah tukang buat banner ni salah tulis, apasal tak buat semula ja banner ni. 
Tak kan tak ada bajet kot. 
Huhuhu.....

UMNO tu parti orang melayu kan?
tak kan ejaan salah pun tak perasan.
alahai...terlebih semangat SATU MALAYSIA ka?


p/s: Orang Melayu makin di nafikan hak mereka di Pulau Pinang. Tak lama lagi, pupus la org Melayu kat sana. Sedar dak lagi yg tanah org Melayu semua dah kena ambil. Perkampungan Melayu dah makin kurang. Alahai, Pulau Pinang tumpah darahku!!!! huhuhu.....
 

sumber gambar: www

3 comments:

iffahnazifa said...

'Mubarak'yg elok2 mksudnya tu terus b'tukar. Bunyi sikit lg nk mcm murtabak pn ada..haha

Adoyai, sape la yg cetak banner ni.

nadia said...

mesti dlm kepala pembuat banner ni dok teringat murtabak kat bazar Ramadhan. huhuhu...

ahmad din said...

typing error yang tidak dapat dimaafkan. Mungkin betul kata Cik Nadia, teringat kepada Murtabak barangkali. :)