Thursday, August 12, 2010

nangis + merajuk= ????

Assalamualaikum semua,
nak cerita sikit pasal menangis dan merajuk. Huhuhu...dah lama sebenarnya tak menangis dengan bersungguh dan merajuk. Sekali-sekala rasa, best gak. Huhuhu...Tapi malangnya, nangis la sorang-sorang tak ada orang nak pujuk pun. Kesian kan.

Orang kata, kalau menangis menunjukan kelemahan kita dan nampak kita tak berdaya. Menangis bukan jenayah ok. Tak apa kalau nak nangis, peduli la orang nak kata manja ke, cengeng ke, apa pun, lantak la. Menangis merupakan satu terapi sebab kita dah macam luahkan apa yg kita rasa. Menangislah kalau rasa nak menangis, jgn simpan. Sebab lepas nangis kita akan berasa sangat lega, walau kadang-kadang sakit kepala sebab terlampau menangis.

Merajuk ni kurangkan sikit la. Tak cool la kalau ada gen merajuk dalam diri. Kalau lelaki merajuk, sangat buruk ok. Kalau perempuan ok la kot sebab dia dah memang macam tu. Tapi, kalau nak merajuk pun berpada-pada la. Jangan lebih-lebih ya. Kalau mengada-ngada sangat, tak terlayan orang kepada kita. Sapa nak tahan. Jangan jadikan merajuk tu sebagai hobi. Sikit-sikit nak merajuk, sikit-sikit nak protes, sikit-sikit nak tarik muka, walau benda tu kecil aja. Chill la :)

Kesimpulannya, boleh je kalau kita nak merajuk dan menangis.

P/s: Saya= Menangis sampai sakit kepala. Merajuk tapi tak ada yg nak pujuk. Maka, kena pujuk diri sendiri la.

3 comments:

*mAdAh FikrAh* said...

akak selalu berahsia..hehe...
blh je nangis kat bahu saya ...hehe..tq

Miss Ann ~♥ said...

alolo~~meh sy pjuk..hehe

kalam said...

Cool