Monday, August 9, 2010

Saya perlukan ruang dan masa

Assalamualaikum semua,
Alhamdulillah, sekarang saya berada di rumah. Akhirnya, Allah izin juga saya untuk balik minggu ni, selepas tak jadi minggu lepas. Saya perlukan ruang untuk selesaikan segala kemelut diri ni. Gaya macam banyak masalah ja. Saya juga manusia biasa. Alhamdulillah, sebab saya pelajar Kaunseling, sedikit sebanyak saya dapat aplikasi apa yg sy belajar untuk selesaikan masalah sy ni.

Bukan masalah besar pun, cuma saya je yg bermasalah. Eh...sama je kan???? Huhuhu...Ehm...sejak dua menjak ni saya dah tak boleh nak susun diri sendiri pun. Hari-hari saya rasa stress. Rasa macam apa benda yg saya buat semua tak pernah selesai. Hari-hari ada je benda yg saya nak kena buat, sampai saya rasa tak ada rehat langsung. Tu baru bab kerja, belum masuk lagi benda yg perlu saya fikirkan lagi. Rumate saya kata, jgn terlalu berfikir sgt sebab nnt kita gak yg merana. Itulah saya, terlalu sangat berfikir. 

Alhamdulillah, bila balik rumah ni saya rasa lega sikit. Saya ni kan family-type, jadi bila dah dapat balik rumah saya rasa macam recharge balik. Dah bertenaga semula. Hari ini saya ponteng kelas sebab saya rasa saya perlukan masa lagi. Macam pengecutkan, saya rasa macam saya tengah melarikan diri, sedangkan saya tahu banyak lagi tanggungjawab saya kat UIA yg belum selesai. Tapi, bila di fikirkan balik, lebih baik saya balik sebelum saya jadi gila dok kat UIA lama-lama. 


Kalau dok cuti lama-lama kat umah best gak ni. Huhuhu...rasa tak mau balik plak. Tapi....kena gak balik. Sebab belum cuti. Harapnya, lepas balik ni, keadaan akan kembali normal. Lagipun, dah nak masuk bulan Ramadhan ni. Semoga dengan kedatangan bulan Ramadhan, akan membawa seribu rahmat dlm diri saya. 

Sekian untuk hari ini, Wassalam.



1 comments:

Miss Ann ~♥ said...

It's okay if u need time for urself...i can feel it the way u feel. mybe this sem is kinda a bit chaos rather than last time. More adhoc things appear in the last min. same goes to me and when I need my own spaces, i'll "run away" for a while...not a criminal anyway..hehe