Sunday, October 10, 2010

10.10.10

Assalamualaikum semua,
Salam hari Ahad. Cantik tarikh hari ni kan. 10.10.10. Maka, tak hairanlah ramai org yg nak melangsungkan pernikahan, pertunangan dll bagi mengabadikan tarikh yg cantik ni. Ada apa dgn tarikh ini sebenarnya??? 

Sebenarnya, tak ada apa yg best pun. Cuma mudah nak ingat je kan sebab tu org berebut-rebut nak pilih tarikh hari ini. Angkasawan kita Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor pun memilih tarikh hari ini untuk melangsungkan hari bahagia dia sebab tarikh ni juga dia naik angkasa kn. Bukan dia je, tapi ramai lagi. Tapi, tak ada plak kwn sy yg pilih tarikh hari ini. Huhuhu....

Kepada yg menikah atau bertunang hari ini, Selamat Pengantin Baru & Selamat bertunang ye. Semoga hubungan yg terbina akn berkekalan hingga akhir hayat. Oh lupa, buat mereka yg menyambut hari lahir hari ini, Selamat Hari Lahir ya.

Di sebalik kegembiraan, mesti ada kesedihan. Mungkin bg sesetengah org hari ini membawa duka kepada mereka. Mungkin mereka di timpa musibah, kehilangan org tersayang dll. Walau apa yg menduga kita, bersabarlah. Kegembiraan dan kedukaan adalah nikmat yg Allah bg kat kita dan juga kedua-duanya juga boleh jadi ujian buat kita. 

Akhir kata, senyum sokmo ye. 








0 comments: