Monday, October 11, 2010

Berita: kemalangan ngeri 10.10.10

Assalamualaikum
Selamat pagi semua. Dah baca ke berita hari ini tentang kemalangan ngeri yg berlaku kat Negeri Sembilan tu? Kemalangan berlaku pada 10.10.10, iaitu tarikh semalam yg cukup cantik. Di sebalik kita mendengar berita yg baik semalam, tak sangka terdapat juga berita yg mendukakan. 

Tak terbayang mcm mana bas tu boleh melambung ke arah bertentangan & kemudian menghempap kereta yg lain. Dalam kemalangan tu, 12 org meninggal di tempat kejadian dan berpuluh-puluh yg lain cedera parah & ringan. 

Apabila berlaku kemalangan macam ni, semua pihak nak salahkan pihak masing-masing. Kita tak tahu apa yg berlaku di tempat kejadian. Tak guna kalau kita nk saling salah-menyalahi. Terimlah takdir Allah ni dgn tenang & fikirkan hikmah di sebalik kejadian ini. Siapalah kita utk menidakkan takdir Allah yg Allah dh tetapkan sebelum kita ada kat dunia ni lagi.

Berita selanjutnya boleh baca di 

Semoga Allah menempatkan mereka yg meninggal dunia itu di kalangan org2 yg beriman. Al-fatihah untuk mereka. Takziah buat keluarga yg terlibat. 

sumber: Metro
sumber: myvitrd
sumber: mstar
"Setiap yang bernyawa pasti akan merasai mati.Dan sesungguhnya pada hari kiamat nanti segala pahalamu akan disempurnakan. Barangsiapa dijauhkan dari Neraka dan dimasukkan ke dalam Syurga maka sesungguhnya dia telah mendapat kejayaan yang sebenarnya. Dan tiadalah kehidupan di dunia ini melainkan kesenangan yang memperdayakan" ( Ali Imran: 185)