Monday, October 25, 2010

Hatiku dah kau tawan, Hidupku tak keruan

Assalamualaikum semua,

apa khabar hari ini? Bleh tak nak berjiwang mode mlm2 mcm ni. Tak larat nk menghadap statistik ni. Huhuhu....

Engkau laksana bulan
Tinggi di atas kayangan
Hatiku dah kau tawan
Hidupku tak keruan

Mengapa ku disiksa
Kenapa kita bersua
Berjumpa dan bercinta
Tetapi menderita

Kau tinggalkan diriku
Oh! kekasih mengapakah
Kau sunyikan hidupku
Oh! kekasih mengapakah
Manusia begitu

Mengapa ku di siksa
Kenapa kita bersua
Berjumpa dan bercinta
Tetapi menderita

Kepada yg "berkenaan" @ berada dlm situasi ni:
Tolong la...cuba jadi kuat sikit. 
Jgn nk tunjuk diri tu lemah sgt. 
Bunga bukan sekuntum, kumbang juga bukan seekor. 
Byk lagi kuntum bunga yg mekar yg boleh di petik.
Byk lagi kumbang yg bertebangan yg belum berjumpa bunganya.

Benda yg lepas, usah di kenang.
Kalau di kenang buat sakit hati ja.
Teruskan hidup dan cuba sayangkan diri sendiri.
Sebab dirimu begitu berharga.

Sakit bercinta tu, biasalah.
Kan dah jadi adat.
Kalau takut di lambung ombak, jgnlah cuba nk berumah di tepi pantai.
Pegi bina cinta tu jauh sikit dari pantai.
Jangan bina cinta di istana pasir sudah la.
Ada kemungkinan juga nk di bawa ombak. 

Belajarlah untuk bertegas dgn hati.
Tiada alasan untuk itu.
Kalau di turutkan rasa, pasti akan binasa.
Kalau di turutkan hati, matilah kita.

Dalam hidup ni, ada dua pilihan ja.
Terima atau menolak.
Menjadi kuat, atau memilih untuk terus lemah.
Pilihan di tangan kita.


P/s: okey, dah abes berleter. Boring tau ari2 telinga ni di sumbat dgn cerita cinta yg tak berkesudahan. Huhuhu...

"Hatiku dah kau tawan
Hidupku tak keruan"

 (I really mean this. Oh men...what should I do? Huhuhu...)

 

7 comments:

Cik FaRaH said...

yes, u r rite kakak. hihi. jgn rosakkan diri sendiri kan..kiki..peringatan utk diri sendiri juga.

Miss Ann ~♥ said...

errr...including me?hehe
but i belum pun tertawan dgn Mr. P. ngee~~ *statement xblh blah*

Miss Ann ~♥ said...

errr...including me?hehe
but i belum pun tertawan dgn Mr. P. ngee~~ *statement xblh blah*

nadia said...

to farah: ye farah. tepat sekali. syg diri dulu, baru nk syg org lain :)

nadia said...

to Miss Ann: amboi2 tak tertawan lagi ke? huhuhu...abes tu yg dok berdating sakan bukan dh tertawan ke? hehehe...

kecik ati en. pochie tu klu dengar ni. huhuhu...

Miss Ann ~♥ said...

haha...itu perkara lain maa...
tertawan tu byk mksdnya...
of course i jatuh ati tp still ada limitation...
dh nikah nti br la ceq tertawan habis...heheeh

nadia said...

to Miss Ann: gatai no...hahaha...betul2...nnt bila dh nikah bru bleh nk syg lebih2 :)