Tuesday, October 26, 2010

Jiwang Mode: Random kisah cinta lagi....

Assalamualaikum semua,
mau kongsi satu cerita.

Cerita: Kisah seorang adik perempuan dan abang yg dlm perjalanan nk balik umah.
Masa : lebih kurang pukul 11 mlm kot.
Tempat: dlm kereta  Honda Accord plat nombor JBA _ _ _ _ yg sedang bergerak


Adik: Abang...nak tny?

Abang: Apa dia?

Adik: Mcm mana kita nak tau sorg lelaki tu serius nak kawen ngan kita

Abang: Awat? Lelaki mana nk kawen ngan hg?

Adik: Tak dak la. Kwn org la. Ada org nak kat dia. Tp dia tak tau lelaki tu serius ke tak.

Abang: Ooooo. Ingat hg.

Adik: Ehm......(mmg la org nk kawen, tp tak dk org nk la - berani jwb dlm ati ja)

Abang: Lelaki ni, kalau dia kata nk kawen ngan sorg perempuan, makna dia dah 50% serius. Kalau dh mai umah, jumpa mak ayah plak, dia dh serius 80%. Bila dh akad nikah tu, maknanya, dah 100% la dia serius.

Adik: Hehehe...mcm tu ka abg. Bleh pkai ka teori ni?
Abang: betui apa.


Ehm....so, dpt tak msg kat sini. Ni pengalaman dr org yg dh kawen ni. Hehehe....Lepas ni, klu nk tau lelaki tu serius ke tak dgn kita, bila dia dh buka mulut kata nk kawen ngan kita. Tp, kalau ckp saja, tak jumpa mak bapak, tak guna gk kn. Sebaiknya, hal2 perkahwinan ni di bincang ngan keluarga. 


Ehm...entry mlm ni berkisar tentang cinta dan perhubungan lagi kan. Ada member tnya, " Awat, dh tak tahan telinga ka nk dengar psl cinta ni? " huhuhu....bukan tak larat nk dengar. Tp dah kerja kita sbg kaunselor menadah telinga mendengar apa saja. 

Cuma....isunya masih sama. Cinta antara lelaki & perempuan yg tak berkesudahan. Bila nk selesai pun tak tau la. Antara isu nya, tak tau nk pilih yg mana satu, tak tahu lelaki tu serius ke tak, dh lma kapel, tp keluarga pak we tak tau pun lagi, cinta yg tak sekufu, perempuan ada ijazah, pasangan dia ada diploma ja, si dara yg terjatuh suka kat seseorg tp tak tahu jejaka tu suka kt dia ke tak. Ada yg lagi best, keluarga nk bakal menantu perempuannya berkulit cerah, kulit mesti lebih cerah dr ank teruna dia. Huhuhu. Masalah...masalah...


Saya??? Mendengar ja la segala masalah ni. Nk ckp lebih2, bukannya ada pengalaman bercinta pun. Bagi nasihat sikit2 boleh la. Nak lebih2, cuba tnya org yg berpengalaman :)



2 comments:

Miss Ann ~♥ said...

am I included in this love story? hahah

nadia said...

to cik Ann: sort of :)