Tuesday, November 9, 2010

Adakah "beliau"?????

myMetro | 2 drebar teksi Pakistan ditahan


KUALA LUMPUR: Dua warga Pakistan dikesan menjadi pemandu teksi dengan menyasarkan lokasi yang sering menjadi tumpuan pelancong terutama di Jalan Ampang dan Jalan Pinang untuk mengambil penumpang.
Malah, pemandu teksi berusia 30-an itu dipercayai menjadikan malam hujung minggu sebagai waktu operasi.

Sebelum ini, ada aduan diterima Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) yang mendakwa dikenakan caj tambang teksi mencecah RM150 bagi perjalanan sehala dari Hentian Puduraya ke Bukit Bintang.

Aktiviti kedua-dua lelaki warga asing terbabit tidak bertahan lama apabila ditahan hasil intipan dan penyamaran anggota serta pegawai dari unit khas JPJ Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur yang dikenali Unit Kenderaan Perkhidmatan Awam (KPA), Jumaat lalu bersama lima lagi pemandu teksi warga tempatan.

Petikan akhbar Metro

Adakah teksi beliau yg kami naik hari tu??? Ehm...hari rabu lepas, saya bersama Ruham & Sa'idah naik 1 teksi ni. Sungguh menakutkan betul teksi ni sebab pemandu dia foreigner. Tak pasti org mana tapi rasanya org Pakistan kot. Lagipun muka dia agak menggerunkan mcm muka mamak yg kt cafe HS tu. Huhuhu....

Kami naik teksi ni dr simpang depan KAED sebab baru balik dr pasar mlm. Dr jauh sy dh nmpk kepelikan teksi ni sebab teksi ni bergerak perlahan depan perhentian bas yg tak jauh dr simpang yg kami tunggu tu la. Saya dh rasa tak sedap hati. Pastu, bila Farah tahan teksi ni, kami semua terkejut tengok pemandu tu. Kami terpaksa naik gk la sebab Ruham tak sihat lagipun dh tertahan teksi tu pun.

Bila kami naik, pemandu tu tanya, "Nak pergi mana? KLCC??" gaya dia cakap mcm mat bangla ckp Melayu. Kami dh naik pun, tak kan nk turun plak. Nasib dlm teksi dia tak ckp byk. Saya pandang je dia, dlm ati tak tahu nk buat apa. Tak teringat langsung nk tengok dia punya ID kat depan teksi tu ke, nk amik no teksi ke, mmg blank tak tahu nk buat apa. Saya pelik, mcm mana boleh plak mamat Pakistan ni bwk teksi, mana dapat teksi, bleh ke dpt permit etc. Memikirkan kami naik dlm UIA dan naik bertiga pula, Insyaallah tak sempat nk jd apa-apa kot. Huhuhu...

Alhamdulillah, selamat sampai kat Marhalah Nusaibah. Dah selesai bayar teksi, kami pun turun. Tetiba Saidah kata "Kak, pemandu teksi tu dr td asyik pandang Kak je. Tadi nk turun pun pandang, masa nak naik td pun dia pandang akak je !!!" 

What???? 

Patut le sy rasa semacam je. Sungguh menakutkan...lepas ni klu nak naik teksi, kena berhati2 la. Bukan sembarang je boleh naik, terutama klu naik sorg. 



4 comments:

Miss Ann ~♥ said...

Haa!!! mmg ms farah dok tahan teksi tu pn sy dh rs semacam...tp xsmpt nk kata pape.. nk je soh korang jgn naik teksi tu..pas korang gi, kte ckp kt farah "nape foreigner leh bw teksi?"..
then dh smpai ruqayyah pun skali lg sy nmpk dia...mgkin dia pusing 1 uia amik penumpang..huhu
SCARYYYYYY!!!!!!!!!!!

ADAKAH DIA YANG DIMAKSUD KAN?

nadia said...

oooo... lepas dia hntr kami, dia pusing UIA lagi la kot? mesti semua org takut nak naik teksi tu sebab tengok muka dia pun dh gerun. sapa berani nk pertaruhkan keselamatan sendiri. huhuhu...so scary lho.

Miss Ann ~♥ said...

mybe...tp foreigner xkn tkt kot naik teksi dia..hehe...dia ske tgk mke awk kot...hahahah

Miss Ann ~♥ said...

mybe...tp foreigner xkn tkt kot naik teksi dia..hehe...dia ske tgk mke awk kot...hahahah