Wednesday, December 22, 2010

RANDOM: Di waktu tengah malam

Assalamualaikum semua,

tengah-tengah on9 tadi, dapat call dari mama. Mama call pukul 12.23am. Pelik betul dapat call malam-malam macam ni. Dalam kepala dok pikir macam-macam kalau ada apa-apa jadi kat rumah tu. Ada kecemasan apa ka, ada sesiapa sakit atau meninggal ka, atau ada benda penting. Huhuhu....Macam biasa, bila dah call tu mesti ada ayat tanya khabar dan dok buat apa segala. Dalam hati, mau ja nak cakap cepat-cepat " Awat mama call?" Tak sabar ni nak tau berita yang di sampai kan.


Fuh....lega bila Mama cakap pasal apa dia call. Berita yang di sampaikan adalah berita yang gembira rupanya. Berita yang boleh rasa nak melayang sekejap. Berita yang membuatkan Mama mesti tak boleh tidur malam ni kot dan...anak perempuan dia kat UIA ni pun sama.

Alhamdulillah, tak tau nak respond macam mana bila dengar suara mama yang ceria dan gembira sangat bila bercerita tadi. Baguslah,  sebab memang tak mau buat mama sedih dan risau. Kalau boleh nak dia gembira ja dengan anak dia ni. 

Insyaallah, kalau di izin Allah, kalau dah jodoh tak kemana kan? Perkataan yang terbaik sekarang adalah DOA dan SABAR. Berdoa kepada Allah semoga Allah permudahkan segala urusan dan sabar untuk menunggu sesuatu yang di harapkan. Insyaallah, sebab Keredhaan Allah adalah daripada keredhaan ibu bapa dan kemurkaan Allah daripada kemurkaan ibu bapa.

Sekian, Wassalam.




2 comments:

iffahnazifa said...

Yes!!
Betul firasatku malam td:)
Suara org tu teruja benar.
Berita gmbira la katakan.
Dpt tido lena x?
Hehehe~

InsyaAllah, ada JODOH b'temu jgk.
Berdoa lah pd DIA yg Maha Mendengar.
Smga sgla p'mintaan dikabulkan

P/s:Turut t'senyum.

nadia said...

komen ni bakal membawa kepada kontroversi. Hehehe...Sebenarnya tak ada apa2 pun. jgn fikir byk sgt okey.

smlm tidur nyenyak ja sampai ke pg. Sebab letih kot kan baru sampai. Jet leg lagi. Huhuhu..

newey, thanx for the wish & prayer.

p/s: kenapakah ayat kamu begitu berbunga-bunga? Adakah kamu terpengaruh dengan ayat-ayat di novel?