Sunday, March 17, 2013

Bodoh Sombong



 Orang yang suka merungut
Orang yang suka menyalahkan 
Orang yang suka menuduh
Orang yang suka membodohkan 
*adalah orang yang BODOH SOMBONG

 Suka sangat merungut, apa yang dapat?
Suka nak menyalahkan orang, apa yang dapat?
Suka nak tuduh melulu, apa yang dapat?
Jangan cakap saja guna mulut, tapi tak fikir guna otak
 *Orang yang macam ni adalah orang yang BODOH SOMBONG

 Dah tau diri tak tahu, sila bertanya
Dah tau diri salah, sila mengaku
 Tak salah kalau bertanya
Tak rugi kalau mengaku
Ada mulut bukan untuk bercakap sembarangan, tetapi untuk bertanya kepada sebuah kepastian

 Harap orang yang macam ni cepat-cepat sedar dan berubah
Rezeki dah di depan mata
Peluang dah terbentang
Kalau berterusan macam ni
Rezeki pun akan lari
Siapa yang rugi
Diri sendiri

Allah tidak akan mengubah nasib seseorang hamba , melainkan dia sendiri mengubah nasib diri nya..ingat tu betul2 !  

 

"Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri" Ar-Ra'd:11

p/s: Penat sudah menasihati. Tak larat dah bagi motivasi. Tapi tak jalan-jalan juga. Now, I'm quit. Biaq la nak jadi apa, nak buat apa. Dah tak sayang diri kan? Buat la suka hati. All the best in your future :)

0 comments: