Monday, May 13, 2013

Aku Yang Berdosa

Sejauh mana langkah ku di sana
Aku melupakanMu
Seluas mana kau beri padaku
Masih ku angkuh padaMu

Segalanya dusta
Gelap mengaburi ku

Ya Allah apa yang bisa
Ku tebus kepadamu
Atas dosaku
Ya Allah hina terasa
Biarku bersujud
Untuk ke syurgaMu




Hadis riwayat Abu Hurairah ra., ia berkata: 

Rasulullah saw. bersabda: Allah Taala berfirman: Aku sesuai dengan persangkaan hamba-Ku terhadap-Ku dan Aku selalu bersamanya ketika dia mengingat-Ku. Apabila dia mengingat-Ku dalam dirinya, maka Aku pun akan mengingatnya dalam diri-Ku. Apabila dia mengingat-Ku dalam suatu jemaah manusia, maka Aku pun akan mengingatnya dalam suatu kumpulan makhluk yang lebih baik dari mereka. Apabila dia mendekati-Ku sejengkal, maka Aku akan mendekatinya sehasta. Apabila dia mendekati-Ku sehasta, maka Aku akan mendekatinya sedepa. Dan apabila dia datang kepada-Ku dengan berjalan, maka Aku akan datang kepadanya dengan berlari.(Shahih Muslim)

1 comment:

Unknown said...

" sedetik seketika kau mengingati ku maka aku lah kekasih mu, demikian juga apabila sedetik seketika kau lupa akn ku maka binasa lah kau. "