Tuesday, July 30, 2013

Setahun lagi

Assalamualaikum semua,

Alhamdulillah, dah masuk 21 hari kita berpuasa. Terasa cepat masa yang berlalu. Kita pun dah masuk fasa 10 hari & malam terakhir Ramadhan. Tahun ni agak perlahan sikit bagi saya untuk menghayati bulan Ramadhan. Mungkin sebab lemak yang banyak di badan, maklum lah sekarang kan tinggal bersama mama & abah. Dok kat rumah ni, terasa seperti anak tunggal walau adik-adik ada ja. Walaupun umur dah banyak, tapi masih di manjakan. Untung kan saya :)

Memang rasa nak duduk selamanya dengan mama & abah. Tapi mama kata, dia nak seseorang yang boleh jaga saya. Memang la abah ada, tapi sampai bila kan??? Huhuhu....
Masalahnya, tak jumpa lagi calon yang sesuai :)

Hari ini merupakan hari pertambahan umur saya lagi setahun. Waaa....like a serious????
Yeah...dah masuk geng kawan-kawan yang matang. Pada umur sekarang ramai kawan-kawan yang dah kukuh dengan pekerjaan, kewangan & keluarga masing-masing. Bagus betul. Tapi saya kan mula lambat sikit. Umur sekarang baru nak bermula dengan kerjaya. But I'm OK. I'm Cool ^_^
Sebab setiap orang ni, Allah bagi rezeki masing-masing. Apa yang Allah bagi, kita terima dan bersyukur. Alhamdulillah. 

Alhamdulillah, Allah masih panjangkan umur untuk terus beribadat kepada-Nya. Rasanya terlalu banyak nikmat yang diberi. Pada umur sekarang, tiada apa yang saya nak rungutkan. Allah dah bagi keluarga yang baik, kehidupan yang baik, pekerjaan yang baik, dan segalanya lah yang baik-baik belaka. Dari saya kecil hingga saat sekarang, terasa Allah permudahkan segala urusan. Dalam hidup saya, belum jumpa waktu yang benar-benar sukar. Tapi nikmat lapang yang Allah bagi pun ujian juga kan. Apa pun, Alhamdulillah. Saya rasa hidup saya dan hampir sempurna. Saya dapat apa yang saya nak dan impikan. Cuma Allah belum izinkan untuk saya berpasangan :) Insyaallah soon may be.


Kek Birthday untuk tahun ni




Terima kasih yang wish, Terima kasih yang mendoakan saya perkara yang baik-baik. Kebanyakan doa saya mendapat jodoh yang baik. Wah...terharu. Terima kasih semua. Saya juga sentiasa mendoakan yang baik-baik juga untuk kalian. Kalian adalah sebahagian yang mewarnai dunia saya.

p/s: Tiada yang istimewa hari ini. Bekerja seperti biasa, cuma hari ini agak penat sebab kerja tiba-tiba banyak pula. Nak kena selesaikan data, buat surat, jaga peperiksaan, buat kertas kerja, selesaikan hal PIBG, waaa...terasa mau pengsan ja.

0 comments: