Friday, October 29, 2010

Maafkan aku....kawan...

Assalamualaikum semua,

tanggal 29hb Oktober 2010, baru tahu hati seseorang dh jadi kecil sebab saya. Huhuhu...sedih lho bila dpt tau. Sori, saya tak pernah notice pun pasal benda ni. Patut la bila kami berjumpa, dia dh tak seramah seperti selalu. Kalau lalu sebelah pun, mcm org yg tak kenal. Padahal kami pernah rapat. Saya tekankan perkataan "pernah rapat" walau tak la serapat mana pun. Rapat lagi dia dan so-called CF dia tu. Tapi sekarang agak jauh. Sebab.....ehm...ats sebab2 tertentu gak la.Huhuhu....

Sepatutnya hari ini hari gembira dia, tapi ada berita sedih juga menyebabkan dia tak ada dlm mood yg sepatutnya. Muka dia agak keruh tadi, tak tau la sama ada dia terkejut atau terharu dgn kejutan tadi. Rupanya, semalam kwn baik dia meninggal dunia. Sedekah Al-Fatihah buat arwah ye. Ehm...patut la dia mcm tak ada mood nak meraikan hari bahagia dia hari ini. 

Buat dia. Saya dengan rendah hati nk memohon maaf atas kesalahan saya tu ye. Sungguh tak sangka kata-kata dan perbuatan saya tu telah melukan hati awk. Mungkin kata-kata saya ketika itu agak kasar. Tapi, bukan niat saya nk nak sakitkan hati awk pun. Huhuhu...mungkin bagi saya sekadar gurauan tapi bagi awk ia sangat melukakan. Andai waktu dapat di putarkan, saya pasti akan cuba jaga hati awk.Tapi...dah terlajak meluncur kata dari mulut ni kan.

Dulu saya pernah berkata nak jaga percakapan saya agar awk tak terasa lagi. Masih ingat? Tapi....saya langgar kata2 tu. Awk kata, saya belum cukup kenal diri awk. Tapi saya rasa saya dah terlalu kenal kot. Mungkin saya yg silap menilai awk, dan masih belum betul2 kenal awk kot. Tapi saya letakkan high expectation tau kat awk. Mungkin awk tak boleh nk jd apa yg saya expect kan tu. Mungkin betul kata awk. Ehm...segalanya mungkin.

Saya nak awk tahu apa yg sy kata datang dari hati ok. Bukan pada semua org sy kata macam tu. Saya kata pada org yg saya ambil berat dan sayang je. Huhuhu... Bila saya tegur bermakna saya ambil berat sebab awk kwn saya. 

Bila awk luahkan apa yg awk rasa tadi, saya rasa bersalah sangat tapi masih berlagak mcm tak ada apa2. Tapi, dlm hati ni dah bercampur baur tau. Saya tak sangka kisah antara kita begitu serius dan sama serius awk dan CF awk tu. Kalau awk nak tahu, saya simpan lagi SMS awk yg tanya pasal apa yg saya nk dr awk. Masa saya baca tu saya dah rasa tak sedap hati sebab awk mcm terasa ngan saya. Bila saya balas msg tu, awk terus senyap. Dan saya pun senyap la. Tak tahu plak awk berkecil hati dengan saya. Kalaulah masa tu awk bagitau apa yg awk rasa, pasti tak akan ada isu ni. Hati awk tak akan jd kecil. Benda tu dah lama berlakukan?

Ehm...apa2 pun, dlm hal ni, sy yang mulakan, maka saya mintak maaf byk2. Sekali lagi. Saya tak suka tau buat org sedih sebab awk ada hak untuk bergembira. Maaflah, kalau sepanjang sem ni saya dh tak bertegur-sapa dengan awk. Saya tak nak menambah masalah yg sedia ada dan tak selesai tu. 

Kita pun sama-sama dah dewasa dan matang. Masing-masing boleh berfikir dengan rasional kan. Macam awk kata, biarlah hal ni selesai masa ptg td je. Okey, sy terima. Saya harap awk pun tak simpan dlm hati dah ye. Kita kan dah nk exam, tak nak serabut kepala masing2. Oh ya...semester ni kita tak study sama2 kan? Ehm...

Akhir sekali, saya nak bagitau yg saya dah jaga kwn baik awk tu dgn baik. We have great time together. Tapi, kwn baik awk ttp sedih sebab awk tak ada dgn dia. Macam dia kata, kita berdua berbeza. Dia perlukan kita berdua. Saya tahu awk sayang dia. Saya harap lepas ni kamu berdua akan berbaik mcm dulu2. Jangan sakitkan hati masing2 okey!!!. Saya tak nak dua2 sakit hati dan makan hati.

Sekali lagi, maafkan saya....

p/s: kalau awk baca, sila respond ya. Kalau tak baca pun tak apa. Huhuhu....
 

3 comments:

Miss Ann ~♥ said...

rasa macam mau mengangis... *sob!*

wantrader82 said...

sedih nyer..sob2....

nadia said...

to cik Ann & wantrader82: huhuhu...sy lgi sedih.