Friday, September 3, 2010

RANDOM: ....

Assalamualaikum semua,
Salam Ramadhan buat semua. Kita dah semakin menghampiri ke penghujung Ramadhan tak lama lagi. Bagaimana ibadah puasa kita? bagaimana iman kita, adakah masih sama seperti sebelum ini atau ada peningkatan? tepuk dada tanya iman masing-masing ok !!!

Ehm...nak cerita apa eh? nak cerita yg berlaku pada semalam. Huk...huk..huk...


Kisah 1:
Semalam kumpulan saya kena present kat depan kelas. Present pasal theory in counseling : Gestalt Therapy. Saya rasa ni la presentation yg paling worst yg pernah saya buat kot. Pergi depan terang yg sy sendiri pun tak berapa nak paham. I feel so stupid today. Muka masa tu tak tau nak letak kat mana dah. Sebelum pergi depan, saya dah buat pre-reading psl topik tu, dah cari maksud perkataan yg saya tak paham, kiranya dah prepare la. Tapi...bila pi depan, masa present tu, terus jd blur. Saya main baca kat slaid tu ja, Pastu bila nak kena terang balik, saya tak mampu nak terang dgn baik. My level of confident was zero. Saya dah cuak giler masa tu, tambah plak ada org tny soalan dan sy tak dpt jwb ngan baik. Siap bagi jwpn yg salah. Saya dpat detact kesalahan tu bila si penanya soalan tu gelak-gelak. Sorf of mcm nak menguji saya je, tapi tah la. Saya akui, mmg masa tu sy gelabah giler, tak dapat fikir dgn baik. Tambahan plak Mdm Salmi da tegur sikit kesalahan, terus down masa tu gak. Hilang fokus apa bnda nk terang dah.Huhuhu...Ok fine, susah kan kalau kita present depan org yg pandai2 ni. Huhuhu...serius sy rasa sgt bodoh masa tu. Pastu terus rasa rendah diri. Tapi, Alhamdulillah saya habeskan juga smpai slaid sy. So scary. Huhuhu....

Sori kwn2, prestasi sy sgt tak baik hari ini. Tah la apa masalahnya. So, pengajarannya, sebelum nak ke depan dan buat presenatation, kita perlulah tahu & faham apa bnda yg kita nak bentangkan tu. Kalau kita pun tak master benda tu, mcm mana kita nak terang kepada org lain.Silap ari bulan, kita buat ajaran sesat plak. Okey, i got that lesson today. 

p/s: akibat suka tidor dlm kelas. huhuhu...

No comments: