Saturday, September 19, 2009

Salam Aidilfitri...


Dapatkan ecard NasyidFM Disini


Assalamualaikum semua,
kita semakin menghampiri ke penghujung Ramadhan. Insyallah, kalau nampak anak bulan, kita akan menyambut Hari Raya Aidilfitri besok. Masyallah, sekejap je rasa dah hampir sebulan kita berpuasa. Tapi, rasanya saya sendiri belum cukup beribadat dan beramal dalam bulan yang mulia ni. Rasanya, banyak saya nak buat tapi tak terbuat-buat. Azam Ramadhan pun tak tercapai rasanya. Huhuhu...

Semoga kita semua, apabila keluar dari Madrasah Ramadhan ni, kita akan menjadi lebih baik. Terutama ibadat-ibadat yang kita dah terbiasa lakukan dalam bulan Ramdhan ni. Insyallah, moga Allah memberi kekuatan dan hidayah-Nya. Jangan malas-malas lagi nak beribadat dan berbuat kebaikan. (Peringatan untuk diri saya sendiri sebenarnya)

Semoga Allah terima ibadat kita dalam bulan Ramadhan ini, dan moga-moga terhapus segala dosa-dosa kita.

Aidilfitri adalah hari raya umat Islam yang dianugerahkan oleh Allah SWT di mana insan dikembalikan pada fitrahnya dengan mendapat ampunan dari Allah SWT. Ini sekaligus sebagai hari bergembiranya kaum muslimin dimana diperintahkan untuk makan dan minum sebagai ungkapan syukur kepada Allah SWT.

Di kesempatan ini, saya ingin mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri kepada:

-semua kawan-kawan saya
-kepada pelawat-pelawat yang sudi berkunjung ke sini,
-tak lupa buat kawan-kawan di IIUM,
-budak2 GUIDE,
-my beloved rumate,
-"kembar tak rasmi" saya di T'ganu,
-kenalan-kenalan yang saya kenal melalui blog,
-dan semua Muslimin & Muslimat, saudara seIslam.


Di sini, saya ingin memohon ampun dan maaf atas segala salah dan silap, andai ada yang berasa hati dengan lidah saya yang lancang berbicara, ada kelakuan saya yang tak menyenangkan mata yang memandang, dan segala kekurangan saya, pohon di maafkan segalanya.


Dapatkan ecard NasyidFM Disini


Kalau ada yang sudi, jemputlah beraya ke rumah saya.


Dapatkan ecard NasyidFM Disini


Akhir kalam,

Semoga Allah SWT menjadikan kita semua sebagai hamba-hamba-Nya yang kembali (kepada fitrah) dan sebagai hamba-hamba-Nya yang menang (melawan hawa nafsu). Dan semoga Allah SWT menerima seluruh amal ibadat kita semua.

:::Eid mubarak:::

:::Kullu am wa antum bi-khair:::

No comments: