Sunday, June 26, 2011

Praktikal- Minggu Terakhir

Assalamualaikum semua,
hari ini cukup sebulan blog ini tak di up-date. Lama giler blog ni terbiar tanpa catatan. Sesungguhnya, macam-macam saya nak coretkan kat sini, tapi kekangan masa. Ada yang merindui saya tak? (Perasan sat blog ni ada peminat)

Ehm, sepanjang saya praktikal, blog ni jarang di up-date sebab saya takut tercerita pasal klien saya pulak. Akta kerahsian kena jaga. Kalau tak, klien dah tak percaya kita. Kaunselor ada cara macam mana nak simpan rahsia tu ye. Nanti, kalau ada masa, saya nak ceritakan pengalaman tu. Macam mana saya buat supaya tak menangis dah semasa buat sesi kaunseling ^_^

Okey, seperti yang di ketahui, praktikal saya sebagai guru kaunseling belum habis. Insyaallah, 30hb 6 baru tamat. Tak sabar nak habiskan praktikal ni dan dalam masa yang sama sedih sebab nak berpisah dengan anak-anak murid yang cool and comey tu. Tapi, apa kan daya, dalam dunia ni tak ada yang kekal. Terima kasih kat suasana yang sekolah yang membuatkan saya dan Ann selesa menjalankan tugas kami kat sana. Kadang-kadang rasa macam buat sekolah sendiri pun ada. Kat sana, kamilah kot cikgu pratikal paling rajin sebab bekerja 7.20 pagi hingga 6.40 petang. Rajin tak kami? Sesi pagi petang kami sapu ^_^

Dalam minggu terakhir ni, macam- macam perasaan saya sekarang. Rasa tak sabar nak habis, rasa sedih nak meninggalkan alam sekolah dan pekerjaan, rasa sayang nak tinggalkan pelajar yang telah dikaunseling oleh saya, rasa takut nak menghadapi case presentation nanti, rasa macam tak sempat nak buat report klien dan macam-macam lagi dalam hati dan fikiran saya. Apa nak buat ni? Huhuhu….

Sebab ni minggu ke-7 a.k.a minggu terakhir saya berpraktikal, saya nak menulis balik kat sini. Sebab utamanya, saya kena hantar jurnal apa perasaan minggu terakhir. Jadi, bila saya menulis kat sini, saya akan ingat dan luahan perasaan tu lebih real. Lepas ni, copy paste & translate to english je. senang keja saya ^_^

Ehm… minggu ni akan menjadi minggu untuk saya dan Ann menjadi selfish a.k.a. penjual ikan. Sebabnya, kami terpaksa berkejar nak cukupkan  jam kredit untuk kaunseling individu yang tak cukup ni. Makanya, klien perlu dipanggil masa sesi P&P.  Ada masa terluang, kami memang akan panggil je. Maaflah cikgu-cikgu, kami terpaksa buat begini. Minggu ni je, minggu depan dah tak ada “gangguan” ini lagi. Harap maklum  ^_^
Okeylah. Coretan saya sampai takat ni. Kalau ikut hati, mau nak tulis lagi. Tapi, Cik Ann di sebelah ni dok jeling-jeling tanya saya tengah buat apa. Dia ingat saya tengah type assignment. Hehehe…ok then. 

Wassalam.

No comments: