Friday, August 20, 2010

Perutusan di pagi Jumaat

Assalamualaikum semua,

Salam hari Jumaat. Alhamdulillah, dah 10 hari kita berpuasa kn (kepada yg puasa cukup ye). Macam mana dah masuk hari ke-10 ni, masih rasa malas atau tak tahan nak teruskan puasa???? Jangan ada beza antara berpuasa dan tidak puasa. Jangan jadikan alasan kita tak dapat nak selesaikan kerja sebab kita berpuasa. Patutnya, bila dah berpuasa ni la kita kena lebih kuat dan bertenaga dari biasa. Betul tak??? 

Antara hikmah puasa adalah puasa akan memberi kesegaran pada otot-otot dan akan membuatkan kita sihat, cergas dan bertenaga. Selain itu, puasa juga menghakis racun dan toksik yg ada dlm badan manusia. Jadi, apa alasan kita tak nak berpuasa kan????

Ok...di pgi Jumaat yg mulia ni, saya dapat email dr Yus Abd Halim. Sapalah gerangan org ini ya???Email itu memberitahu yg sy dapat award. Oh... Terima Kasih ya sebab bagi saya award. Ni lah rupa award tersebut. Yus design sendiri kot. Tengok ada cop nama blog dia lagi. 


Ok, bolehlah lepas ini anda semua ke blog beliau di: http://kesinambunganzaman.blogspot.com Blog dia best gak sebab macam-macam boleh di baca kat situ. Banyak info dan cerita. Kepada Yus, terima kasih sekali lagi sebab datang menjengah ke blog saya yg tak seberapa ni. Blog kamu pun menarik juga. 

Kepada semua yg singgah kat blog saya, terima kasih juga. Terima kasih sebab sudi membaca kisah saya, terima kasih sebab sedia mendengar bebelan saya, terima kasih sebab anda baca segala benda yg sy kongsikan kat sini. Sapalah saya tanpa anda semua. Hehehe...ayat tak bleh blah betul. 

Oh ya, kepada "kembar" saya, terima kasih gak. Sori ya, ada hutang cerita ngan kamu. Ingat tak???? Sangat tak ada masa nak tulis. Bila ada masa ja, keadaan plak tak mengizinkan. Tengok, ada je alasan yg sy nak bagi kan. Hehehehe. Sori sekali lagi, awk!!! Insyaallah, kalau di izinkan, nnt sy tulis ye cerita pasal tu walaupun dah basi :)  

SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA SEMUA.

2 comments:

feyus said...

Yap, sama2.:) mmg awak kene dgn kehendak 4 perkara yg ditulis dlm award tu. syabas. semoga awak terus maju jaya dalam berblog.:) TQ krn kuarkan entry ini. jika sudi, dtg juga blog saya yg satu lagi ye.:) www.kenalikomputer.com.

nadia said...

terima kasih sbb datang sini :)

Insyaallah, nnt sy berkunjung ke blog yg lagi satu tu ye.