Tuesday, July 28, 2009

Makan-makan@ Kg. Baru

Alhamdulillah,semalam saya berkesempatan menjejak kaki ke HR Steak House kat Kampung Baru. Selalu saya baca pengalaman orang kat blog je, sekarang saya dah berpeluang ke sana.Tempat dia boleh tahan la. Agak cantik, luas dan romantik :) romantik sebab dalam kedai tu, lampu dia agak malap la

Saya ke sana sempena meraikan pengatin baru. Kat sana saya cuba black papper steak, sebab first time datang, so kena cuba tu dulu. Ifa pesan Chiken Cordon Blue. Air kita orang pesan jus oren. Servis kat situ agak cepat. Yang lambat tu masa nak amik order. Maklumla, dah ramai, siap kena tulis nama dan nak makan apa atas kertas. Lambat la, masing-masing tengah fikir nak makan dan minum apa. Bila makanan sampai, masing-masing senyap. Menghayati makanan tu kot. Hehehe…Steak yang saya makan ni boleh tahan la. Blac papper sos dia sedap dan daging dia pun lembut dan besar. Harga pun berpatutan cuma RM8.00 kot lebih kurang.. Sampai tak larat nak habiskan la. Makan separuh pun dah nak muak dah. Memang saya agak sufer untuk habiskan makanan. Huhuhu.... macam rugi je beli makanan tapi tak habiskan. Membazir, tak pasal-pasal jadi sahabat syaitan...Alhamdulillah, kenyang sangat malam tu.

Pasni, rasa nak pi lagi la. Sesiapa yang nak cuba makanannya, bolehla ke sana. Tak jauh dari Masjid Kampung Baru. Kita orang pun semalam parking kereta kat depan masjid dan jalan kaki je. Kat situ memang parking tak beberapa nak ada. Penuh je sebab area tu memang kawasan tempat makan kot.Kedai ni memang terkenal sebab harga makanan kat situ murah. Kedai western Food yang paling murah kat KL la.

View kawasan tu cantik la. Dah la malam masa tu, leh nampak KLCC, KL Tower, pastu bagunan yang tinggi-tinggi tu, waktu malam memang cantik, Subhanallah. Sebenarnya, ni pertama kali saya ke kawasan Kampung Baru tu. Jadi, saya agak teruja dengan kawasan kat situ. Jadi, pasni saya agak berbangga la sebab dah pernah ke sana. Ye la, dah duduk KL hampir 5 tahun, tapi kawasan yang terkenal kat situ pun tak penah pi lagi. HUhuhuh...kesian kat saya kan.

Rupanya, kawasan Kampung Baru ni memang nampak macam kampung, walau tak beberapa nak nampak macam kampung pun. Rumah-rumah kat situ masih rumah kayu lama, dan jarak antara rumah pun dekat-dekat gak. Masa jalan nak pi kedai tu, saya rasa macam jalan-jalan kat Penang Road je. Sebab struktur jalan kat Kampung Baru tu lebih kurang dengan jalan kat Penang Road. Saya rasa la, orang lain tak tau la :)

Apa-apapun, berkesempatan ke sana malam tu memang membawa satu pengalaman yang menarik dan mengujakan bagi saya. Menambah lagi sesuatu yang baru dalam hidup saya. Betul la, kalau kita banyak jalan, akan makin luas pengetahuan kita. Sebab itu Islam menyarankan umatnya untuk bermusafir, melihat dan berfikir. Bermusafir ni, bukan sahaja kita tengok alam, tapi keadaan sekeliling kita. Tak kira la, tempat tu ke, orang-orang kat situ ke, dan macam-macam lagi. Subhanallah, sungguh indah ciptaan Mu Ya Allah.

Ni gambar-gambar yang sempat saya snap.

No comments: